Tasik Meninjau




 Kami meneruskan perjalanan ke Tasik Meninjau. Tasik Meninjau  adalah sebuah tasik yang terletak di kaki Gunung Singgalang, Bukit Tinggi Sumatera Barat. Tasik ini terbentang luas dan mempunyai pemandangan yang menarik sekali. Kami berhenti di kelok 37 dan menikmati pemandangan di sini. Bas kami tidak dapat turun lagi ke bawah kerana  hari semakin senja. Oleh itu rombongan kami membatalkan niat untuk ke  bawah  menghampiri Tasik Meninjau.





Bergambar dengan latar belakang Tasik Meninjau Sumatera Barat










Berehat sebentar dalam perjalanan ke Tasik Meninjau- Gunung Singgalang-Sumatera Barat






Link Tasik Meninjau


Bagi kami, pemandangan di Tasik Meninjau, Gunung Singgalang ini amat indah sekali, Jalan yang berkelok-kelok ini  amat menakjubkan kami . Mengikut  juru pelancong kami, Pak Saifol, kenderaan dari atas jika berselisih dengan kenderaan dari bawah, yang di atas terpaksa memberi laluan kepada kenderaan yang di bawah. Inilah semacam menjadi satu peraturan kepada sesiapa yang melalui kelok-kelok ini. Dinamakan kelok, kerana jalan yang terdapat di sini adalah berkelok-kelok.




Video Asal Usul Tasik Meninjau telah diceritakan oleh Pak  Saifol pemandu pelancong kami  yang berasal dari  Bukit Tinggi, Sumatera Barat.




 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international voip calls