Bandar Bukit Tinggi

Bandar Bukit Tinggi

Kami meneruskan perjalanan ke Bandar Bukit TYinggi. Jam di tangan pukul 5.45 petang waktu Indonesia. Kami terus mencari  destinasi iaitu penginapan yang dijanjikan. Kira-kira pukul 7.00 petang sampai lah kami di  Hotel iaitu Hotel Kertini di tengah bandar Bukit Tinggi. Kami check ini di bandarhotel ini. Setelah mandi berehat sebentar, sebentar pintu bilik kami diketok oleh ketua rombongan. Kami dikejutkan dengan berita, yang kami telah tersalah check ini. Kami  berkemas semula dan menaiki bas.



Mengikut En. Rahman ketua rombongan kami, hotel ini bukan yang dibooking kerana  keadaan hotel yang kurang memuaskan. Oleh itu kami terus ke Hotel yang baru iaitu Hotel Nikita di tengah bandar Bukit Tinggi.

OIleh kerana kami kepenatan, check ini semula di hotel  Nikia tyang keadaannya jaug lebih selesa daripada yang sebelum. No bilik kami ialah 319 Lantai 3. Kami berasa selesa. Kami menginap di sini untuk tempuh dua malam.

Kami makan malah di sebuah  rumah makan masakan  Padang. RUMAh makan ini menyediakan pelbagai jenis  lauk paut  masakan Minang. Selera yang pelbagai menyebabkan kami menikmati dengan penuh  selera. Kami menjamah dan makan  sehinggalah pukul 10.00 malam. Selepas itu kami membeli belahuy di kawasan pesekitarannya.  Kami balik semula ke  Nikita Hotel pukul  11.00 malam. Kami kepenetan. Tidur dan terus tidur untuk menanti hari esok.


Sebuah motosikal yang terdapat dihadapan Nikita  Hotel



Penulis bergambar di hadapan hotel Nikita Bukit Tinggi Sumatera Barat

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international voip calls